Co jest dobre na potencję?

Potencja, co to takiego?

Mówiąc o potencji mamy najczęściej na myśli potencję seksualną, czyli pełną możliwość uprawiania seksu. Seksualność to oczywiście coś więcej niż sam seks, niemniej jednak bardzo często sprowadzamy ją głównie do stosunków płciowych. Możność czerpania satysfakcji i zadowolenia z życia intymnego ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania każdej dorosłej osoby. Zarówno męska jak i kobieca sfera seksualna może stwarzać najróżniejsze problemy. U kobiet, najczęstszym problemem jest obniżone libido, czyli zmniejszona ochota na współżycie z partnerem. Libido to nic innego jak wrodzony i niezależny od nas popęd płciowy służący zachowaniu gatunku. Kobiece libido może być słabsze podczas ciąży i karmienia piersią. Jego obniżenie obserwuje się w okresie menopauzy, czyli w okolicach pięćdziesiątego roku życia. Jeśli chodzi o męską potencję seksualną, to związane z nią kłopoty polegają najczęściej na zaburzeniach erekcji. Zaburzenia te uniemożliwiają lub w dużym stopniu ograniczają możliwość pełnego współżycia. Na kłopoty tego rodzaju skarży się coraz więcej i coraz młodszych mężczyzn. Wynika to z trybu życia, jaki obecnie prowadzi większość z nich. Chodzi głównie o brak wysiłku fizycznego i ruchu, a także o niekorzystną dla zdrowia dietę. Męska potencja seksualna w dużej mierze zależy od kondycji i stanu całego organizmu, a w szczególności od tego jak funkcjonuje układ sercowo naczyniowy. Funkcjonowanie tego układu zależy wprost od stosowanej diety. Jeśli dominują w niej cukry proste, węglowodany proste, szkodliwe tłuszcze i produkty wysoko przetworzone – układ sercowo naczyniowy ulega stopniowemu uszkadzaniu przez gromadzący się w żyłach i tętnicach cholesterol. Zdolność do erekcji zależy wprost od tego jak szybko krew może dopłynąć do prącia i wypełnić znajdujące się tam komórki jamiste. Męskie kłopoty łóżkowe są często pierwszym objawem poważnej choroby ogólnoustrojowej, takiej jak miażdżyca, cukrzyca, nadciśnienie, choroba wieńcowa, nadwaga i otyłość.

Tryb życia dobry na potencję

Zachowaniu dobrej potencji seksualnej lub odzyskaniu jej służy zdrowy styl życia. Chodzi o codzienność, w której zostają zachowane właściwe proporcje między pracą, aktywnością wypoczynkową i snem. Zaburzenia erekcji często są wynikiem permanentnego stresu, przemęczenia, przepracowania i zbyt małej ilości snu. Składająca się z 24 godzin doba powinna dzielić się na 3 części, z których 8 godzin przeznaczone jest na pracę. 8 na aktywność pozazawodową i 8 na sen. Dla dobrej kondycji seksualnej bardzo ważny jest ruch i wysiłek fizyczny. Jedno i drugie pozwala zachować w dobrym stanie i kondycji układ sercowo naczyniowy. Można oczywiście trenować na siłowni, ale w zupełności wystarczy ruch, jakim jest spacerowanie, chodzenie po schodach, jazda na rowerze, pływanie itp. Nie chodzi o aktywność wyczynową od czasu do czasu, ale o zwyczajną, lecz regularną.

Dieta dobra na potencję

Dobrej potencji służy zdrowa dieta. W diecie takiej powinny się znaleźć przede wszystkim warzywa i owoce. Te pierwsze zawierają błonnik, który chroni przed nadwagą i otyłością, bo daje poczucie sytości i przyspiesza metabolizm. Błonnik przeciwdziała także odkładaniu się w naczyniach krwionośnych złego cholesterolu, który stopniowo zatyka je powodując miażdżycę. Owoce są słodkie i z powodzeniem mogą zastąpić sztuczne i niezdrowe słodycze. Ponadto są źródłem wielu potrzebnych organizmowi witamin i minerałów. W diecie mężczyzny świadomie działającego na rzecz własnej potencji seksualnej powinny znaleźć się zbożowe produkty pełnoziarniste. Produkty takie zawierają węglowodany złożone, które wolno uwalniają energię do organizmu, przez co chronią przed niszczącym wyrzutem glukozy do krwi, co ma miejsce gdy często jemy węglowodany proste znajdujące się na przykład w słodyczach i produktach cukierniczych. Produkty pełnoziarniste, to nie tylko pieczywo. To także płatki, otręby, makarony, kasze i ryż. Do dobrej potencji jest potrzebne także wartościowe białko. Znajdziemy je w jajkach, chudym mięsie drobiowym i półtłustym nabiale. Dieta na dobrą potencję zawiera też owoce morza i tłuste ryby morskie. Powinna zawierać też warzywa strączkowe, orzechy, pestki dyni i owoce awokado.

Środki farmakologiczne dobre na potencję

O potencję seksualną najlepiej dbać zawczasu i w naturalny sposób. Jeśli jednak dojdzie do pojawienia się przewlekłych problemów, najlepiej sięgnąć po pomoc farmakologiczną. Nie usunie ona ogólnego źródła problemu, ale pozwoli czasowo i doraźnie zadziałać na bezpośrednią jego przyczynę. Chodzi o ukrwienie penisa podczas stosunku płciowego. Intensyfikację ukrwienia prącia powodują substancję czynne zawarte w tabletkach na erekcję. Pierwszą taką tabletką była Viagra. Środek istnieje na rynku od ponad dwóch dekad i nie traci na popularności. Równie popularna i skuteczna jest dużo młodsza Kamagra, która jest tańsza, ze względu na niższe koszty marketingu, promocji i reklamy w Indiach gdzie jest produkowana. Kamagra i Viagra zawierają tę samą substancję czynną o nazwie sildenafil. Tabletki są doustne i przyjmuje się je krótko przed współżyciem. Obydwa środki działają zgodnie z naturą, a więc powodują erekcję tylko u mężczyzny pobudzonego erotycznie. Przed użyciem każdego z tych środków koniecznie trzeba zapoznać się z ulotką. Znajdziemy w niej informacje ważne dla bezpieczeństwa stosowania każdego z tych leków.